• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Okej. Isåfall behöver jag sätta mig ner och fördela procentuellt vad jag kan erbjuda att betala och sen meddela att alla får samma procent. Försöka få ner räntor också. Risken är ju skuldsanering annars lite längre fram och då får dom inte tillbaka allt. Är det något man bör nämna?
Tveksamt om man ska nämna det. Det är lite som att hota chefen med uppsägning om man inte för högre löneökning.
Alla bör ju gå med på en deal, för om någon/några ej går med och sedan går till KFM så lär en löneutmätning sabotera dina överenskommelser.
Minns att det var nån som varje halvår ville öka summan också, tror det var Lowell.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 417
Mottagna reaktioner
929
Poäng
757
Tveksamt om man ska nämna det. Det är lite som att hota chefen med uppsägning om man inte för högre löneökning.
Alla bör ju gå med på en deal, för om någon/några ej går med och sedan går till KFM så lär en löneutmätning sabotera dina överenskommelser.
Minns att det var nån som varje halvår ville öka summan också, tror det var Lowell.
Ja men precis. Insåg precis att Gothia kommer göra det omöjligt ändå då de krävde 7000:- i månaden förut när skulden till dom var ca 90000:-. Nu är den dubbelt så hög så det kommer inte gå. En annan sak som jag funderar på är: enligt KFMs hemsida har jag goda förutsättningar för skuldsanering längre fram. Men mina skulder är "bara" 650000:- (med galna räntor) och jag kommer ha ett betalutrymme på ca 13000:-/månad. Låter väl som nåt man borde kunna betala men de kanske tar med nån snittränta också?
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
391
Poäng
487
Fasträntekonto är inte helt och hållet riskfritt, men väldigt nära, det ingår i taket för insättninsgarantdin, så skulle banken gå omkull och man haft flera miljoner på ett konto så kan det bli lite surt
Visst är det så. Tveksamt om någon skulle låsa sina likvider överstigande garantinivån.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Visst är det så. Tveksamt om någon skulle låsa sina likvider överstigande garantinivån.
Går ju lösa genom att låsa i olika banker, blir dock en väldig administration.
Jag skulle nog kunna låsa hos sbab. Statligt ägt känns skapligt stabilt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Vissa yrken går vad jag förstår inte att kombinera med skulder alternativt anmärkningar. Är väl extra viktigt för dessa att se till att sköta allt. Det hjälper ju inte att ringa och köra utnötningsmetoden med någon på kfm för att få bort skulder/anmärkningar.
"Du måste ta bort skulden/anmärkningen, så kan jag betala till veckan"
"Nja"
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
391
Poäng
487
Vissa yrken går vad jag förstår inte att kombinera med skulder alternativt anmärkningar. Är väl extra viktigt för dessa att se till att sköta allt. Det hjälper ju inte att ringa och köra utnötningsmetoden med någon på kfm för att få bort skulder/anmärkningar.
"Du måste ta bort skulden/anmärkningen, så kan jag betala till veckan"
"Nja"
Tur att jag valde den privata sektorn efter examen.
Förutom den låga lönen så verkar statlig myndighet vara ytterst understimulerande.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Tur att jag valde den privata sektorn efter examen.
Förutom den låga lönen så verkar statlig myndighet vara ytterst understimulerande.
Skriver man om roliga saker på jobbet här så blir det fruktansvärt upprört.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Riktigt goda nyheter!

 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
391
Poäng
487
Riktigt goda nyheter!

Visserligen men de bromsar höjningen till statlig skatt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp